Modely F1

Williams FW07/07B

Williams FW07/07B 1979-80


1 x model: 200 Kč

Sběratelský komplet 17 x model: 2870 Kč


modelzávod - jezdeccode
Williams Racing Team 1979 - 1980
Williams FW07GP Spain 1979 - A. Jones026/2011
Williams FW07GP British 1979 - C. Regazzoni027/2011
Williams FW07GP Canada 1979 - A. Jones028/2011
Williams FW07BGP JAR 1980 - C. Reutemann029/2011
RAM MacDonald - GP British 1980
Williams FW07GP British 1980 - D. Wilson - tyre test030/2011
Williams FW07GP British 1980 - D. Wilson - practice031/2011
Williams FW07GP British 1980 - R. Keegan - practice crash032/2011
Williams FW07GP British 1980 - R. Keegan - practice033/2011
Williams FW07GP British 1980 - R. Keegan034/2011
RAM MacDonald 1980
Williams FW07GP Austria 1980 - R. Keegan ( žlutý )035/2011
Williams FW07GP Italy 1980 - R. Keegan ( zlatý )036/2011
Williams FW07GP USA 1980 - R. Keegan ( krémový )037/2011
Williams FW07GP USA 1980 - G. Lees ( Rainbow )038/2011
Williams FW07GP Canada 1980 - K. Cogan ( Rainbow )039/2011
Williams FW07GP Spain 1980 - E. de Villota ( Occidental )040/2011
Williams FW07F1 Aurora 1980 - Mallory Park - E. Salazar041/2011
Williams FW07F1 Aurora 1980 - Mallory Park - E. de Villota042/2011


 Williams FW07B – Carlos Reutemann – JAR GP 1980

 Williams FW07 Ford – Clay Regazzoni – British GP 1979

 Williams FW07 Ford – Alan Jones – Canadian GP 1979

 Williams FW07 Ford RAM – Desiré Wilson – British GP 1980 practice

Williams FW07 Ford RAM – Eliseo Salazar – Mellory Park Aurora GP 1980

Williams FW07 Ford RAM – Rupert Keegan – British GP 1980 practice

Williams FW07 Ford RAM – Emilio de Villota – Mellory Park Aurora GP 1980

Williams FW07 Ford RAM – Kevin Cogan – Canadian GP 1980

Williams FW07 Ford RAM – Rupert Keegan – British GP 1980 – Race

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Albilad – Saudia Racing Team 1979

V roce 1979 Patrick Head připravil vůz Williams FW07. Byl to první vůz týmu využívající tzv. ground-effect. Tuto technologii jako první představil Colin Chapman u svých Lotusů.

Fanoušci a konkurence mohli vůz poprvé spatřit při velké ceně USA v Long Beach v roce 1979, kdy stáj FW07 přivezla k testování.

Svůj závodní debut si vůz FW07 odjel už v dalším závodě GP Španělska na okruhu v Jaramě 29. dubna 1979. Oba vozy však ze závodu odstoupili, Jones po problémech s převodovkou, Regazzonimu pro změnu nevydržel motor.

Historicky prvního vítězství se tým dočkal při domácí Britské GP na okruhu v Brands Hatch, triumf si připsala dvojka týmu Clay Regazzoni. Jones opět nedojel po problémech s vodní pumpou.

Následně však Jones exceloval a třikrát po sobě zvítězil v Německu, Rakousku a Holandsku, další vítězství přidal v Kanadě. Celkově pak Jones získal 40 bodů a v šampionátu skončil na třetím místě, Regazzoni získal 29 bodů a celkově se umístil pátý.

Albilad – Williams Racing Team 1980

Sezonu 1980 tým začal s upraveným vozem pod označením FW07B. Chladič oleje převodovky byl umístěn na zadní držák zavěšení, původně byl pod převodovkou. Vzadu na krytu motoru proto přibyl prvek pro přívod vzduchu ke chladiči. Vůz Reutemanna dostal zvýšený okraj kapoty před pilotem, tým použil nové zadní křídlo obdelníkového tvaru. Až v Belgii však přišla změna v podobě zaoblených bočnic.

GP Jižní Afriky jezdci již tradičně odjeli bez předních křídel a s novými předními tří paprskovými koly Dymag 13″. Carlos Reutemann obsadil páté místo.

RAM MacDonald Racing Team 1980

Britská Grand Prix v roce 1980 byla prvním závodem F1, ve kterém se na startu objevil vůz Williams FW-07 stáje RAM Johna MacDonalda.

Do závodu byli přihlášeny dva vozy, na start se však postavil pouze Rupert Keegan s náhradním FW07/3T…

…v tréninku totiž boural své FW07/2. Desire Wilsonová se zůčastnila před Britskou GP testů pneumatik s vozem FW07/3.

Rupert Keegan dokončil kvalifikaci v FW07/3T. Desire Wilsonové s vozem FW07/1 se kvalifikovat nepodařilo. Všechno ale mohlo býti jinak..jak popisuje sama Desire..

“Britská Grand Prix v roce 1980 bylo jedno z největších sklamání v mém životě. Byla jsem ve skvělé formě a myslela si, že jsem připravena pro F1. V rámci testování pneumatik, které se konalo stejně jako Velká cena v Brands Hatch jsem jezdila ve voze Williams FW-07/3. Bylo to poprvé, co jsem řídíla vůz s pohyblivými stěrkami a ground efektem a byla jsem o pět nebo šest sekund rychlejší na kolo, než v upraveném voze serie Aurora. Bylo to vzrušující, ale také jsem byla pod velkým tlakem, protože jsem věděla, že to bylo jen vyjímečně. Při testech jsem byla desátá nejrychlejší z jednadvaceti vozů, které se testů zůčastnili. Byla jsem přesvědčena, že mohu závodit i když zde bylo 27 vozů, ale jen 24 míst na startovním roštu.

Při kvalifikaci na Grand Prix první věc, které jsem si všimla po sednutí do vozu bylo, že sedačka ani pedály nejsou nastaveny jako při testech. Zeptala jsem se jednoho z mechaniků, zda byl vůz na trati řízen i někým jiným od doby, kdy jsem s ním jela naposledy já. Řekl, že ne. Poté za mnou přišel manažer John MacDonald a řekl: Ok, museli jsme přenastavit pedály kvůli brzdám, je to trochu složité.  Něco mi tady ale nesedělo. Auto bylo vyvedeno v odlišných barvách, ale to mohlo být na přání sponzora a tak jsem o tom nijak nepřemýšlela.

Vyjela jsem na trať a v kvalifikaci byla o dvě sekundy na kolo pomalejší, než při testech. Vůz byl děsný. Přijela jsem zpátky do boxů a říkám: Jste si jistí? Tohle není to samé auto, řídit to auto předtím bylo snem. Na druhou jízdu jsme obuli kvalifikační gumy, ale kola s vozem vůbec nefungovala. Proto jsem přezula na regulérní sadu. Byla to zoufalá komedie. Úspěch v kvalifikaci do závodu mě minul o 0.9 sekundy a to byl konec mé příležitosti. Posléze jsem zjistila, že jde opravdu o jiné chassis.

Ráno mi zavolal Emilio de Villota a říkal: Mrzí mě, že jsi se nekvalifikovala, ale musel jsem vyměnit tvé chassis. Auto, které jsi řídila při testech byl můj vlastní Williams FW-07/3. MacDonald si prostě vzal mé auto a posadil tě do něj při testech. Ale já to auto vlastním, řekl jsem mu tedy, že tohle prostě nemůže dělat. Kvalifikaci jsi odjela ve voze FW07/1 serie Aurora, které bylo bouráno před dvěma týdny v Monze Salazarem, vůz opravili a namontovali pohyblivé stěrky.”

V průběhu sezony se vozy objevovali v různých zbarveních. Rupert Keegan v závodech F1 působil v barvách výrobce alkoholu Old Smuggler ve zlaté, nebo žluté variantě, dále za podpory pánského časopisu Penthouse, výrobce cigaretových papírků Rizla..

..nebo v krémových barvách E-Z wider. Kevin Cogan a Geoff Lees pro změnu jezdili v “duhových” vozech výrobce oblečení Rainbow Jeans.

Vozy Williams stáje RAM byli v roce 1980 rovněž nasazovány v seriálu AFX Aurora, kde se jim dařilo mnohem lépe, ovšem za zásadně jiných podmínek. V seriálu Aurora se totiž nepoužíval ground efekt naplno, těsnící stěrky pod bočními pláty pontonů jindy volně vláčeny po povrchu tratě zde nebyli povoleny a byli fixovány v horní poloze, což hrálo v ovládání auta a výkonech zásadní roli.